Svårt att få stöd som pappa..
Många pappor som jag talat med, upplever att de blir "överkörda" och är totalt maktlösa inför socialtjänsten, om mamman inte vill att pappan ska ha umgänge med barnen eller växelvis boende t ex.
Jag hoppas att vi Maskrosföräldrar ska få fler män och fäder som medlemmar och på så vis även få mer kompetens och erfarenheter när det gäller pappors situation.
Är det någon som har erfarenhet från Pappajouren? Berätta gärna! Jag länkar nedan:
jag träffar aldrig min pappa för en sak som han gjorde. Så kommer aldrig mer lita på han😕 igentligen vill jag ha en pappa som tur är mammas särbo som en slags pappa för mej 🙂
Det är hemskt att föräldrar sårar och ibland skadar sina barn. Jag blev själv utsatt för sexuella övergrepp som barn och är väldigt angelägen om att barns trygghet är viktigare än föräldrars behov av att träffa sina barn. Inget barn ska tvingas umgås med en förälder om det inte vill. Tyvärr är det dock inte ovanligt att vuxna använder sin makt över barnen på ett sätt som gör att barn förlorar kontakten med bra föräldrar. Om föräldrar inte är överens, kan en domstol hjälpa till att medla eller besluta om barnets bästa. Det blir fel om andra handläggare, på t ex socialtjänsten agerar som "domstol" och aktivt stöter bort den ena föräldern.
De var något sexuellt han gjorde mot mej med :-)
#3 Det var ledsamt att höra:-( Jag är glad för din skull att du verkar ha kunnat slippa träffa honom..
Ja mamma har hella vårdnaden om mej